Ahlan Wasahlan Wamarhaban Bikum :) Realiti kehidupan di dunia yang kita harungi ini merupakan kembara yang sementara sifatnya. Dari satu fasa ke satu fasa, dari satu usia ke usia, kita sama-sama menjelajahi dan bermusafir, mencari dan mencapai sesuatu yang kita harapkan. Tidak ada satupun yang kekal dan tidak pula keberadaan kita dalam satu fasa itu berpanjangan dan berkekalan :)

Sunday, 22 January 2012

2012 :)

In the name of Allah. The One and Only Most Almighty.


2012. A year full of suprises :)
Alhamdulillah. Dah masuk 15 tahun aku menjalani proses respiration di atas muka bumi ni. Tak sangke sekarang dah masuk tahun 2012 kan? Cepat betol mase berlalu. Most unbelievable, tahun ni aku P.M.R ! Oh no ! It's creepy. Somewhat evil :) Boleh tak aku taknak amek PMR? Takutlah. Seram kot. Kan? :'(

Homewerk dah mula bertimbun dah. Tapi kite takleh teros merungut kan? Ingat dengan merungut tu leh siap ke? Hehh. Tak payah ar weyy :) Tapi baguslah kan. Sambil tu boleh revise balek pelajaran. Kalau tak, harapan ar nak bukak buku, kan? ;D Sesungguhnya kejayaan itu datang daripada usaha yang berterusan. Dalam pada itu, berdoa serta bertawakkal kepada Allah. 

"Hidup memerlukan pengorbanan. pengorbanan memerlukan perjuangan. perjuangan memerlukan ketabahan. ketabahan memerlukan keyakinan. keyakinan pula menentukan kejayaan. kejayaan pula akan menentukan kebahagiaan."

''Tuntutlah ilmu hingga ke liang lahad''
Tengok. Betapa pentingnya ilmu dalam kehidupan kite kan. Lagi2 sebagai seorang muslim. Ditambah pula sebagai seorang daie. Khalifah di muka bumi Allah ni. 

Barangsiapa yang mahukan dunia, hendaklah dia berilmu.
Barangsiapa yang mahukan akhirat, hendaklah dia berilmu.
Barangsiapa yang mahukan kedua-duanya, hendaklah juga dia berilmu.


Bahasa Melayu
Bahasa Inggeris
Mathematics
Science
Sejarah 
Geografi
Bahasa Arab
Pendidikan Agama Islam
Kemahiran Hidup Bersepadu

PMR. My new boyfriend <3


Big Lost~

In the name of Allah, The One and Only Most Almighty.




setiap perhubungn pasti ada perpisahan . jangan kamu mulakan sesuatu perhubungan jika takut akan perpisahan .
-pepatah arab-
 ·  · 16 hours ago · 

Perpindahan. 
Bererti ade perpisahan di situ. Situasi menyayat hati yang terpakse dilalui oleh students2 F4 SAM Bestari. Maklumlah, tawaran2 pon banyak dah keluar sekarang. Walaupun dalam bilangan yang minima, pasti ade jugak yang akan mengangkat kaki keluar dari bumi bestari. Dan semestinya ada individu yang sedih juga sebak, walaupun sekadar basah di tubir mata.

Tabahlah. Setiap ape yang berlaku itu pasti ade hikmah yang tersembuni di sebaliknya. Allah Maha Mengetahui. Sedang kita jahil. Kite tiade hak untuk melarang mereka. Nasihat, hormatilah keputusan mereka. Berdoalah untuk mereka. Sahabat sejati ialah orang yang ingat kita dalam doanya. Keep in touch always. Jangan risau. Kerana ukhwah fillah insyaAllah, tidak akan putus walau berjauhan 100 kilometer pon.  

Setiap kejadian, mesti ada hikmahnya. Sebab ia berlaku, cuma Allah yang Maha mengetahui. Walaupun hakikatnya memang nampak tidak disukai, tapi yakinlah ada erti disebalik apa yang berlaku.
 ·  · 49 minutes ago · 

Asal macam aku yang terlebih sedih pulak ni? Memangla bukan form aku, tapi aku turut merasai kesedihan tu. Sebab umo kitorang tak jauh beza pon. Lagi2, akak aku tergolong dalam sambest 12 generation tu kan. Luahkan perasaan dye kat aku. So, teraselah aura2 berbaur sedih tu. Aku cuma boleh cakap, sabar jelah. Mungkin itu yang terbaek untok dyorang, kan?


Buat yang nak pindah, sebarkan dan amalkanlah ilmu2 yang korang dapat di bumi bestari.
''Ilmu yang tidak diamalkan umpama pohon yang tidak berbuah.''
Teruskan perjuangan dan tanggungjawab korang sebagai seorang daie :)
Tugas itu amanah.
Kerja itu ibadah.
Wallahualam.